dinsdag 13 maart 2012

#Wijvenweek: I take my pleasure seriously

Er zijn zo van die dingen waar ik niet aan kan weerstaan. Maar u waarschijnlijk ook niet. Omdat ze te mooi, te lekker of te leuk zijn.

Caramel! - Verse suikerwafels - Chocolate Chip Cookies!
Ijs! - Schriftjes & papier - Milkshakes!
Aardbeien & cheesecake - Watermeloen - Taart en chocola!

Ik geef toe, ik ben verslaafd aan voedsel, vooral aan zoet. Moest u ook zo iemand zijn dan deel ik deze site om uw verslaving op te botvieren (het is trouwens ook de bron van deze héérlijke foto's). Als kind at ik al  ijscoupes aan zee met oma & opa. Omringd door verbaasde mensen die zich afvroegen of zo'n klein meisje die coupe écht zou opkrijgen. En jawel, zoiets lukte me zonder veel moeite! Ik eet meestal meer dan mijn vriend. Fantastisch elegant, als vrouw...
En ik heb een rothumeur als ik geen eten krijg. Stuur mij alsjeblieft nooit op dieet voor het welzijn van mijn medemens. Maar maak u geen zorgen,  anders ben ik best makkelijk hoor: geef mij op tijd eten en ik ben content.
Ik heb iets speciaal met voedsel: ik denk er de hele dag aan, kan er ùren over praten, mijn humeur hangt er van af & als ik op reis ben geweest onthou ik de plaatsen die ik bezocht heb aan de hand van wat ik daar gegeten heb. Ik geef toe, het komt soms raar over op de mensen. 

Verder heb ik ook iets met papier en schrijven. Ik heb een liefde voor schriftjes, boekjes en allerhande papier. Ik ruik graag aan papier en ik hou van de geur (maar dat geldt niet voor elk boek). Een boekenwinkel vind ik dan ook prachtig. Bladeren en snuffelen (hier nogal letterlijk) in een boek vind ik heerlijk. Dat "snuffelen" gebeurt natuurlijk discreet. Schriftjes koop en verzamel ik, maar meestal worden ze niet gebruikt omdat ik het zo'n zonde vind om er iets in te schrijven. Ik heb duidelijk nog niet helemaal door waarvoor schriftjes dienen zo te zien :)

Donsdekens maken ook deel uit van mijn verslaving omdat ze zo geweldig comfortabel zijn. Ik slaap altijd met 2 donsdekens (maar een derde is uiteraard ook altijd welkom). Ik hou er echt van om zo lekker ingeduffeld te liggen als ik ga slapen. Zo voel ik me veilig, geborgen, gezellig. Ik heb het ook al geprobeerd om met ééntje de nacht door te komen, maar dat lukte me niet. Dus sleep ik nu week om week een donsdeken mee van het ene huis naar het andere (mijn ouders zijn gescheiden) omdat ik écht niet zonder kan. De meesten verklaren mij gek, vooral omdat ik mijn gewoonte in de zomer trouw blijf. Ik zit nu al te piekeren wat ik ga doen als ik deze zomer naar Marrakech op reis ga... En ja, ik weet wel dat het daar warm is... Maar toch...

Of dit nu "Guilty pleasures" zijn? Ik denk van niet. Want ik voel me weinig schuldig over de dingen waar ik van geniet. Waarom zouden we ook? Oh ja, mijn buik doet wel eens pijn als ik me niet kan bedwingen en de hele pak koeken uit eet en dan wou dat ik dat niet gedaan had. Of ik voel me wel eens betrapt als iemand merkt dat ik stiekem aan een nieuw boek ruik. Maar deze pleziertjes kunnen mijn dag ook goed maken en we genieten er allemaal ook wel heel hard van! We leven tenslotte maar één keer toch?


Sien
x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Banner created with MyBannerMaker.com