donderdag 15 maart 2012

#Wijvenweek: Ceci est la couleur de mes rêves

Ik ben een dromer, maar helaas zo een die veel droomt maar niet al te veel uitvoert. Meestal is daar één reden voor: gebrek aan budget (of ambitie?). Maar op dromen staat geen prijs, dus deel ik er graag een paar met jullie! Mijn grootste droom is alles wat met "het buitenland" te maken heeft. Ik heb me nooit echt thuis gevoeld in België en wil al van kleins af aan andere oorden opzoeken. Het liefst heel ver weg. Ik wou heel graag naar Afrika als kind. Nu eerder naar het Midden Oosten (ik studeer Arabistiek & Islamkunde voor iets hé...). Als ik m'n ideale versie van m'n toekomstige zelf mag beschrijven dan gaat dit zo:
Ik werk als diplomatiek medewerker op een ambassade in een Arabisch land. Of ik heb een job waar ik veel mag reizen. En ik spreek bijzonder goed Arabisch (I wish)! Ik werk voor de VN of de EU. Of ik werk mee aan een superboeiend project / ontwikkelingshulp. Je ziet, de opties staan nog open hé!

Ik droom ook van reizen, héél ver weg... Tot nu toe ben ik nog nooit ver weg geweest. En ik zie vrienden op Erasmus gaan, reizen maken naar India, Dubai, Marokko, Jordanië, VS, Zuid-Afrika, ... En ik wil ook!!! Maar mijn tijd komt nog... Uiteindelijk ben ik nu pas 20 jaar. Maar ik merk wel dat jongeren steeds vroeger indrukwekkende dingen doen. Ze gaan veel sneller op reis, erasmus of op sabbatjaar. Daarom voel ik wel een druk, om zelf zoiets te doen, omdat je anders niet écht geleefd hebt. Tenminste, dat gevoel heb ik toch. 

Maar we zien wel hoe dat allemaal loopt. Eigenlijk droom ik gewoon van nog meer dagen zoals vandaag: genieten van het zalige weer, zonnen op het Ladeuzeplein, vrienden ontmoeten, ijs eten en 's avonds samen koken. Dat laatste is wat ik nu ga doen! 

Tot morgen!

PS: Zondag hebben jullie nog iets te goed van mij trouwens. Ik moet m'n blog van gisteren nog inhalen (dat is ook te danken aan het mooie weer). 

Sien
x




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Banner created with MyBannerMaker.com