maandag 24 oktober 2011

Wespen op de appeltaart





Vandaag ben ik uitzonderlijk vrolijk, goedgezind, actief en positief ingesteld. Mijn maandag is zonnig vandaag, de les ging goed, heel goed! Mijn nieuwe klasgenoten zijn echt vriendelijk en mijn lessen zitten er al weer op voor vandaag. Ik heb dus een héle middag vrij. Normaal rij ik na de les meteen naar m'n kot omdat ik niet zo graag buiten kom op plaatsen waar er veel volk is. Maar het zou zonde zijn om het mooie herfstweer aan me te laten voorbijgaan.
Ik bracht eerst een bezoekje aan de Hema op zoek naar winterwanten. Maar vond er helaas geen, nog niet...
Maar ik vond ander leuks! De sfeer die de sint in december brengt was al bij Hema aangekomen en er lag overal weer lekkers zoals chocoladeletters, pepernoten én marsepeinen aardappeltjes :)
Uiteraard heb ik mezelf getrakteerd op marsepein want daar wacht ik altijd een heel jaar op tot het december is. Nu heb ik het decembergevoel dus wat vervroegd :)
Ik vond ook nog zo van die A7 adreskaartjes/fiches die echt handig zijn om m'n Arabische woordjes op te schrijven. Dat helpt bij het leren en het onthouden.

Ik bracht daarna ook nog een bezoekje aan een Arabisch koekjes-, olijven -en decoratiewinkeltje in een zijstraat van de Brusselsestraat (Leuven). Daar heb je super veel lekkers zoals soorten olijven en tapenades, feta, gebak, brood, munt, koekjes, couscous, ...
Maar ook erg mooie oorringen, armbanden, halskettingen, sleutelhangers, lampen, decoratie, ...
Als ik kon kocht ik de hele winkel leeg waarschijnlijk :)
Ik heb er gebakjes gekocht voor m'n vrije middag en ik kreeg van die super vriendelijke vrouw verse munt cadeau. Nu ruikt m'n kot heerlijk naar munt en heb ik muntthee gezet (dat was waarschijnlijk al duidelijk op de foto's).
Past lekker met al die zoetigheid die ik kocht :)
Het is net een klein feestje.

Tot zover de update over mijn vrolijke maandagochtend
Gisteren zag ik op tv een heel leuke film. Het was waarschijnlijk wel een kinderfilm, maar het was ook zeker de moeite om er als "volwassene" naar te kijken. Het was een Japanse film denk ik (al kan ik niet zogoed het verschil zien tussen Chinese en Japanse tekens natuurlijk :))
Hij heette "spirited away"en ging over een meisje chihiro (vind ik echt een mooie naam) die per ongeluk in de geestenwereld terecht komt. Normaal worden mensen daar in varkens verandert en dat gebeurt er ook met haar ouders. Maar zij weet hieraan te ontkomen en gaat op zoek naar werk in het badhuis waar de goden komen baden. Het is echt een mooie film omdat het een sterk verhaal heeft en ook erg mooie beelden/tekeningen bevat. Zelf ben ik normaal niet zo'n manga liefhebber, maar de tekeningen zijn echt mooi omdat er zoveel verschillende, mysterieuze en gekke figuren meedoen.
Als je deze film eens wil bekijken hoef je die zelf niet te gaan zoeken in de videotheek want de Nederlandse omroep heeft zo'n fantastische site waar ze alle programma's en films opzetten die op de Nederlandse tv zijn geweest. Het is gratis en heel handig. Zo kan je elke keer dat je bijvoorbeeld je favoriete serie hebt gemist op een Nederlandse zender hem herbekijken op het internet.
Momenteel staat de film er nog niet op (het was gisteren op tv) maar die komt er waarschijnlijk wel op, hier heb je alvast de link: http://beta.uitzendinggemist.nl/home


Bronnen:
Foto's "theeparty": zelf gemaakt
Foto Spirited Away: http://www.zerochan.net/402311

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Banner created with MyBannerMaker.com