woensdag 26 oktober 2011

Botanique meets The Joy Formidable


 Gisteren mijn avond doorgebracht in de Botanique. Daar een optreden gezien van The Joy Formidable.
Als je deze band nog niet kent raad ik je aan eens youtube, myspace of studio Brussel te raadplegen, want het is een beloftevolle band!
Het was echt een super optreden, we hebben er super hard van genoten want live zijn ze echt fantastisch. Ze waren echt heel sympathiek, down to earth en maakten héél veel interactie met het publiek. Daar was de zaal (de orangerie @ de botanique) echt wel geschikt voor. Het was zo'n klein zaaltje waardoor we allemaal heel dicht bij de groep stonden en echt mee werden gesleurd in de muziek en de sfeer. En we stonden ook nog eens op de 3de rij dus hadden we een fantastisch zicht :)
Mijn vader (waarmee ik ging) heeft wat sfeerfoto's gemaakt :), hij is echt een grote fan van de The Joy Formidable en wou ze al lang zien, ik heb de groep ook dankzij hem leren kennen. Het is wel fijn dat we zo wat dezelfde muzieksmaak hebben want zo leer je een heleboel nieuwe groepen kennen.
Het is ook handig, want toen ik nog jonger was (eerste jaren van de middelbare school) kon ik toch al eens een concert in Brussel of Antwerpen meepikken omdat ik samen met mijn vader kon gaan. Zo hebben we al verschillende groepen gezien zoals: Interpol, Sigur ross, Ozark Henry, The editors, Placebo, Goldfrapp, Coldplay, The Cure, ...

Verder hebben we ook nog leuke foto's gemaakt van een expositie die in de wintertuin doorging van Bob Verschueren met de titel "bioadversité".
Het is echt de moeite waard om de blog eens te bekijken. Ik heb niet de hele expositie gezien, maar het is vast de moeite waard. Zijn werken gingen echt mee op in de natuur. Hoewel er geen organische materialen werden gebruikt en er met felle kleuren werd gewerkt, paste het toch perfect tussen de andere planten in de wintertuin en werd het toch een erg organische installatie. De imitaties van palmbomen en ander groen waren erg geslaagd doordat er met tuinmateriaal werd gewerkt als bloempotjes, spades, harken, ... Het gaf een vernieuwende kijk op groen en decoratie.

Toen we naar huis reden hoorde ik trouwens een fantastisch mooi liedje op de radio, jammergenoeg van een Finse zangeres die nog niet veel bekendheid heeft verworven in België en op het internet. Ik zocht op youtube naar het liedje zodat ik het met jullie kon delen maar helaas vond ik geen goeie versie. Gelukkig heeft ze wel een myspace waar je dat mooie liedje kan beluisteren. Als je op deze link klikt kom je automatisch op de muziekpagina van Tiiu Helina. Als je dan op het liedje "Muuri" klikt zal je het mooie liedje horen. Het liedje dat ik mooi vind tenminste :), laat je me weten wat je er van vindt? Het is wel een beetje speciaal, maar dat is nu eenmaal mijn muzieksmaak. Hopelijk zijn er nog veel mensen die haar een leuke artieste vinden en krijgen we op die manier wat meer van haar te horen!

Ma' Salama!
(hieronder volgen nog wat Botanique foto's)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Banner created with MyBannerMaker.com