vrijdag 14 december 2012

I recycle ... The fashionable way

Je kan de wereld bedelven onder de prularia, kledij, schoenen, handtassen en andere dingen die elke dag aan de lopende band geconsumeerd, geproduceerd en weggegooid worden. Dat we leven in een consumptiemaatschappij onder het motto: "we willen zoveel mogelijk & het liefst zo goedkoop mogelijk"is geen nieuws. Grote modeketens spelen daar op in. Ze presenteren kledij aan "made in Bangladesh"- prijsjes van mindere kwaliteit, en spelen in op de trends van het seizoen. Kledij moet geen eeuwen meegaan is hun motto. Want volgend seizoen volgt een nieuwe trend en een nieuwe garderobe. 

Ikzelf ben eerder het type die wat meer uitgeeft aan een degelijk, tijdloos of  uniek kledingstuk en dat dan jaren draag tot ik te dik word en het niet meer past. Maar ik moet toegeven dat ik ook niet het type ben die in de kringwinkel m'n kleren koopt of in zo'n muffe tweedehandswinkel. Maar er zijn ook andere manieren om aan "kledingrecyclage" te doen en wat bewuster om te gaan met het consumptieverhaal. 

Zo ontdekte ik zaterdag een tweedehandswinkeltje die niét naar de kleerkast van een overgrootmoeder rook en waar er prachtige en kwaliteitsvolle kledij werd verkocht aan fijne prijsjes. Het is zowel een tweedehands als outletshop (Je kan er dus zelf ook kledij naar toe brengen en ze verkopen ook einde reeksen van collecties). Talking French, Arthur & Aston, Chanel, Noë, Marc Cain, Ann Demeulemeester, Essentiel, ... Dit zijn enkele merken die je mogelijk kan  tegenkomen bij het snuisteren in de winkel. Ik kan je verzekeren dat het dé ideale winkel is om je feestoutfit bij elkaar te shoppen voor de kerstperiode. Ik kocht er een vrolijk feestkleedje van Talking French en een taille-riem van Marc Cain met etnische print. 
Cyaankali - Diestsestraat 217 - Leuven (niet ver van het station) en neem een kijkje op de facebookpagina


alvast een sneak peek van de aankopen (links: de stof van het kleedje
rechts: de etnische print van de taille-riem)


Hergebruik is ook niet enkel duurzaam, het is ook goed voor mijn
studentenbudget! Deze schoenen kocht ik over van een vriendin
De ideale enkellaarsjes voor de feestdagen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Banner created with MyBannerMaker.com