vrijdag 24 augustus 2012

bienvenue en Belgique

13:00 rennen naar het station. Geen idee waar de bussen tegenwoordig wél rijden in Leuven, dus liep ik dan maar in snel-wandel-modus, met de meest ongeschikte schoenen daarvoor, naar het station. Daar zat ik dan... met bloedende voeten op de trein.

Zenuwachtig omdat ik als onervaren reiziger de luchthaven niet van buiten en van binnen ken. Ik was al opgelucht toen ik besefte dat er maar één aankomsthal was. Zo kon ik op z'n minst niet aan de verkeerde uitgang staan wachten.
2 uur lang wachtend en me afvragend waarom ik me zorgen maakte de trein te missen. Koffie drinkend en mensen kijkend. De tijd ging snel voorbij. Ik zag voetballers, die van Anderlecht en een team in groene T-shirts. Die bleken na mijn research uit Qatar te komen. (Ja, ik heb ze gegoogled)

Na een uur of twee turen naar die deuren waar reizigers met gigantische koffers uitkomen, passeerde ook mijn buddy uit Egypte met een bijna even grote koffer als hijzelf. (Een buddy is een internationale student die hier voor een jaar of half jaar komt studeren, als Vlaamse student zorg je ervoor dat deze zich welkom voelt in België. Door deze toekomstige KULeuven-student op te wachten aan de luchthaven, informatie te geven over Leuven/België, voor te stellen aan vrienden, ... kortom: om de internationale student te helpen integreren in het Vlaamse studentenleven)
Daarna werd het opnieuw hollen naar de trein en in alle haast stapte ik ook nog eens in de verkeerde trein. Waardoor we uiteindelijk nog eens moesten overstappen in Brussel en daar veranderde het spoor waar de trein zou toekomen ook om de vijf minuten. Kortom: er werd veel gesleurd met koffers, trap op, trap af.

We zijn uiteindelijk wel aangekomen in Leuven hoor. En alles ging veel vlotter dan ik had verwacht: m'n Engels was nog niet zo gênant slecht en er vielen geen ongemakkelijke stiltes.

Wisten jullie trouwens dat er nu toch geen uurverschil is tussen Egypte en België doordat in Egypte het zomeruur niet meer wordt toegepast na de revolutie? In de winter is er wel een verschil van één uur tussen België en Egypte.


Sien



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Banner created with MyBannerMaker.com