vrijdag 27 juli 2012

Sun on a plate (deel II)

Je weet wel, die bbq die ik zaterdag had... Daarvoor hadden we ook mini croissantjes gemaakt.
Eigenlijk noemde ik ze eerst "bladerdeeghapjes met geitenkaas en appeltjes" omdat ze helemaal niet op croissants leken. Maar gelukkig was mijn vriend Tijl er voor de afwerking :)
En samen zorgden we voor dit geslaagde resultaat...























































Dit is opnieuw zo'n hapje die absolùùt niet moeilijk te maken is, maar wel verrukkeluuuk smaakt! Ik ben een fan, ja! Ik zou er zo wel 10 kunnen eten. En je kan ze zowel warm als koud serveren.
Wat heb je nodig?


Voor ongeveer 8 croissantjes heb je...
een rol bladerdeeg nodig - zachte/goed smeerbare geitenkaas - honing of ahornsiroop - 
1 appel

Verwarm de oven voor en rol de bladerdeeg uit. snij driehoekjes uit de ronde bladerdeegvorm (zoals je een taart snijd). Smeer er geitenkaas op en leg er ook dunne schijfjes appel op (geschild). Daarna doe je er nog honing op, of ahornsiroop (ik gebruik ahornsiroop).
Rol/vouw de bladerdeeg dicht zodat ze wat op croissants gaan lijken. Ik smeer de bovenkant van mijn croissantjes nog wat in met een beetje ahornsiroop. Zo carameliseren ze lekker in de oven en hebben ze een heerlijk goudbruin/krokant korstje!

Tips:
Als je de ingrediënten lijst nog wat langer wil maken kan je er ook nog wat rozijntjes of nootjes in doen. (naar eigen smaak). En voor de niet-zo-grote-fans-van-geitenkaas... vervang de geitenkaas door brie (daar passen de noten trouwens ook goed bij!)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Banner created with MyBannerMaker.com